محمدطاهای ما(جوجه طلایی ما)محمدطاهای ما(جوجه طلایی ما)، تا این لحظه: 10 سال و 6 ماه و 18 روز سن داره

دردونه..یک عاشقانه آرام دگر

لیوان مشکلات

1392/12/26 18:21
نویسنده : مامان بی تاب
882 بازدید
اشتراک گذاری

استادی در شروع كلاس لیوانی پر از اب به دست گرفت.ان را بالا گرفت كه همه ببینند.بعد پرسید:

به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟

شاگردان جواب دادند:50 گرم. 100گرم. 150گرم.....

استاد گفت:من هم بدون وزن كردن نمیدانم دقیقا وزنش چقدر است اما سوال من اینست:اگر من لیوان اب را چند دقیقه همینطور نگه دارم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

شاگردان گفتند:هیچ اتفاقی نمی افتد!

استاد پرسید:خوب اگر یك ساعت همین طور نگه دارم چه اتفاقی می افتد؟

یكی از شاگردان گفت:دستتان كم كم درد میگیرد.

_حق با توست.حالا اگر یك روز تمام ان را نگه دارم چه؟

شاگرد دیگری گفت:دستتان بی حس میشود عضلاتتان به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج میشوند ومطمئنا كارتان به بیمارستان خواهد كشید!

وهمه شاگردان خندیدند.

استاد گفت:خیلی خوب است ولی ایا در این مدت وزن لیوان تغییر كرده است؟

شاگردان جواب دادند:نه!

_پس چه چیز باعث درد وفشار روی عظلات میشود؟در عوض من چه باید بكنم؟

شاگردان گیج شدند.یكی از انها گفت:لیوان را زمین بگذارید.

استاد گفت:دقیقا مشكلات زندگی هم مثل همین است.اگر انها را چند دقیقه در ذهن نگه دارید اشكالی ندارد.اگر مدت طولانی تری به انها فكر كنید به درد خواند امد.اگر بیشتر از ان نگه شان دارید فلجتان میكنند و دیگر قادر به انجام كاری نخواهید بود!

فكر كردن به مشكلات زندگی مهم است اما مهمتر انست كه در پایان هر روز و پیش از خواب انها را زمین بگذارید.به این ترتیب تحت فشار قرار نمیگیریدو هرروزصبح سرحال و قوی بیدار میشوید و قادر خواهید بود از عهده هر مساله و چالشی كه برای تان پیش امده برایید!
 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

فروغ
10 خرداد 91 18:16
بسيار عالي.......


سلام خوبی مامان اینا خوبی .خوشحالم کردی